- №6, 2017 року
- Б. Сліверський
- В. Бондар
- С. Сисоєва
- Г. Хоружий
- М. Каміньська
- М. Култаєва
- О. Рафальський
- О. Мінчановська
- В. Мельниченко
- Г. Ільїна
- Т. Дерека
- В. Курило, А. Гуцол
- С. Савченко
- У. Клаймон-Лех
- Л. Бартосяк
- А. Шафранська
- Я. Цехмістер
- Б. Хойнацька-Синашко
- Г. Пєхачек-Огерман
- Т. Гебель
- О. Олексюк, А. Коваль
- І. Соколова
- А. Хрузд-Матущик
- Н. Батечко
- Є. Громов
- Т. Харченко
- Н. Мосьпан
- О. Самохвал
- Усі сторінки
ORCID iD 0000-0001-5833-4300
доктор наук, доцент, Факультет етнології і освітніх наук, Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
DOI: 10.28925/2226-3012.2017.6.5964
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.5964
СУБ’ЄКТИВНІСТЬ В ОСВІТІ – РОЗДУМИ ПРО ВІДНОСИНИ УЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ
У статті розглянуто освітній діалог як модель суб’єктивної взаємодії, своєрідну ідею, яка визначає спосіб мислення про освіту. Освітній діалог сприяє створенню можливостей самовираження для усіх учасників. Однак це може відбутися тільки в тому випадку, якщо для учасників передбачено відповідні умови, а вчителі усвідомлюють, що вони є моделями поведінки для своїх учнів.
Ключові слова: взаємодія; відносини учитель – учень; суб’єктивність в освітньому діалозі.
References
Brzezińska, A. (1994). Czym może być aktywne uczestnictwo ucznia i nauczyciela? [w]: Uczyć inaczej, G. Lutomski (red.). Poznań, Polska (pol).
Daniecki, W. (1983). Poczucie podmiotowości i jego uwarunkowania organizacyjne. [w]: Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, K. Korzeniowski i in. (red.). Wrocław, Polska (pol).
De Martini, N. (1996). Wychowanie jest piękne. Warszawa, Polska (pol).
Feiner, M. (1995). Ku nowym sposobom myślenia i praktykowania pedagogicznego. Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 3 (pol).
Gurycka, A. (1985). Podmiotowość w wychowawczych doświadczeniach dzieci i młodzieży. Warszawa, Polska (pol).
Hajnicz, W. (1998). Wolność jako wartość w sytuacjach edukacyjnych. [w]: Dylematy wczesnej edukacji, D. Klus-Stańska і M. Suświłło (red.). Olsztyn, Polska (pol).
Kofta, M. (1985). Orientacja podmiotowa: zarys modelu. [w]: Podmiotowość w wychowawczych doświadczeniach dzieci i młodzieży, A. Gurycka (red.). Warszawa, Polska (pol).
Korzeniowski, K. (1983). Podmiotowość człowieka. Metateoretyczne ramy teorii. [w]: Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, K. Korzeniowski i in. (red.). Wrocław, Polska (pol).
Kotusiewicz, A. A. (1995). Nowe kategorie edukacyjne. [w]: Nauczyciel i uczniowie w sytuacjach szkolnych, G. Koć – Seniuch (red.). Białystok, Polska (pol).
Kukołowicz, T. (1993). Zasada podmiotowości w procesie nauczania. [w]: Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, J. Półturzycki & E. A. Wesołowska (red.). Toruń, Polska (pol).
Puślecki, Wł. (1996). Kształcenie wyzwalające w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków, Polska (pol).
Sośnicki, K. (1973). Teoria środków wychowania. Warszawa, Polska (pol).
Strelau, J. (2007). Psychologia. Podręcznik akademicki. T. 3. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. Gdańsk, Polska (pol).
Szempruch, J. (2004). Dylematy przemian polskiej szkoły i edukacji w kontekście tendencji europejskich. [w]: Edukacja jutra. X Tatrzańskie Seminarium Naukowe, K. Denek, T. Koszczyc і M. Lewandowski (red.). Wrocław, Polska (pol).
Śnieżyński, M. (2001). Dialog edukacyjny. Kraków, Polska (pol).
Śnieżyński, M. (2005). Sztuka dialogu. Teoretyczne założenia a szkolna rzeczywistość. Kraków, Polska (pol).
Więckowski, R. (1993). Edukacja wczesnoszkolna. [w]: Encyklopedia pedagogiczna, W. Pomykało (red.). Warszawa, Polska (pol).
Повний текст: PDF (пол.)