- №6, 2017 року
- Б. Сліверський
- В. Бондар
- С. Сисоєва
- Г. Хоружий
- М. Каміньська
- М. Култаєва
- О. Рафальський
- О. Мінчановська
- В. Мельниченко
- Г. Ільїна
- Т. Дерека
- В. Курило, А. Гуцол
- С. Савченко
- У. Клаймон-Лех
- Л. Бартосяк
- А. Шафранська
- Я. Цехмістер
- Б. Хойнацька-Синашко
- Г. Пєхачек-Огерман
- Т. Гебель
- О. Олексюк, А. Коваль
- І. Соколова
- А. Хрузд-Матущик
- Н. Батечко
- Є. Громов
- Т. Харченко
- Н. Мосьпан
- О. Самохвал
- Усі сторінки
Сторінка 4 з 29
Світлана СисоєваORCID iD 0000-0003-2499-732X
доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, вул. Січових Стрільців, 52-А, 04053 Київ, Україна, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
DOI: 10.28925/2226-3012.2017.6.2630
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2630
У статті показано, що розширення предметного поля сучасної педагогіки вимагає досліджень, які виходять за межі дисциплінарних і набувають ознак між- та мультидисциплінарності; новий якісний рівень досліджень в галузі освіти можливо забезпечити на засадах освітології як наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти, що зосереджує увагу на об’єктах та явищах з «жорстким» та широким типом міждисциплінарності, які виходять за межі усталеного предмета педагогіки; визначено критерій розмежування педагогічних досліджень й досліджень в галузі освітології (наук про освіту) – «тип міждисциплінарності дослідження».
Ключові слова: міждисциплінарне дослідження; освітологія; педагогічне дослідження; тип міждисциплінарності дослідження.
Література
Загвойська Л. Міждисциплінарні дослідження в контексті постнекласичної економіки. Відповідальна економіка: науково-популярний альманах. 2009. Вип. 1. С. 48–56.
Матяш І. Б. Міждисциплінарні зв’язки архівознавства. Архіви України. 2011. № 1(272). С. 33–64.
Мультидисциплинарность научных исследований. URL: http://protown.ru/ information/hide/4457.html (дата звернення: 29.09.2017).
Огнев’юк В., Сисоєва С. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти. Рідна школа. 2012. № 4–5 (988–989). С. 44–51.
Основні напрями досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні. Інформаційне видання Національної академії педагогічних наук України. Київ : ВП «Педагогічна думка». 2013. 47 с.
Сисоєва С. Сфера освіти як об’єкт дослідження. Освітологія: українсько-польський науковий журнал. 2012. Вип. І. С. 22–29.
Черемных С. В., Семенов И. О., Ручкин B. C. Структурный анализ систем: IDEF-технологии. Москва : Финансы и статистика, 2001. 208 с.
Classification of Papers in Multidisciplinary Journals. ScienceWatch.com.
URL: http://sciencewatch.com/about/met/classpapmultijour/ (дата звернення: 29.09.2017).
Lipidomic Net: A new EU project gets underway. Cordis. 2008, August 21. URL: http://cordis.europa.eu/fetch?CALLER=EN_NEWS&ACTION=D&DOC=1&CAT=NEWS&QUERY=011c24ac96bc:9fd3:68d75e0d&RCN=29775 (дата звернення: 29.09.2017).
OECD Science, Technology and Industry Outlook. 2014. 480 р.
Сałocioweujęcia edukacji – ku spotkaniu z oświatologią. Red. T. Lewowicki, W. Ogniewjuk, S. Sysoewa. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZPN, 2011. 242 s.
Report to Congress on Interdisciplinary Research at the National Science Foundation. 2008, August 13. P. 1–2.
Yuk Fai Leung. The Essence of Interdisciplinary Research – Mindset Matters. Science Careers. 2003, January 31. URL: http://sciencecareers.sciencemag.org/ career_magazine/previous_issues/articles/2003_01_31/noDOI.17989095503419373115 (дата звернення: 29.09.2017).
Повний текст: PDF (укр.)