- №6, 2017 року
- Б. Сліверський
- В. Бондар
- С. Сисоєва
- Г. Хоружий
- М. Каміньська
- М. Култаєва
- О. Рафальський
- О. Мінчановська
- В. Мельниченко
- Г. Ільїна
- Т. Дерека
- В. Курило, А. Гуцол
- С. Савченко
- У. Клаймон-Лех
- Л. Бартосяк
- А. Шафранська
- Я. Цехмістер
- Б. Хойнацька-Синашко
- Г. Пєхачек-Огерман
- Т. Гебель
- О. Олексюк, А. Коваль
- І. Соколова
- А. Хрузд-Матущик
- Н. Батечко
- Є. Громов
- Т. Харченко
- Н. Мосьпан
- О. Самохвал
- Усі сторінки
Хрузд-Матущик Аліса,
ORCID iD 0000-0001-7731-7979
магістр, асистент, Факультет етнології і наук про освіту в Цешині, Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
DOI: 10.28925/2226-3012.2017.6.149155
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.149155
ПІДГОТОВКА І ПРОФЕСІЙНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ – ОБРАНІ ПИТАННЯ
Проблематика навчання і професійного вдосконалення вчителів вимагає особливої уваги та схиляє до роздумів щодо актуальних можливостей професійного розвитку вчителів, а також їх підготовки до виконання професійної діяльності. Професійне становлення у ролі педагога вимагає часу, але це не найважливіший чинник професійного розвитку. Підчаснавчання та протягом усієї професійної діяльності вчитель здобуває певний досвід. Проте, майстерність вчителя не повинна будуватися тільки на основі досвіду. Професійне вдосконалення є саме тим простором, завдяки якому вчитель поповнює свої знання і набуває нові вміння, які стають необхідними в динамічній і вимогливій роботі педагога – вчителя – вихователя.
У даному дослідженні розглянуто проблематику функціонування в учительскій професії – від навчання студентів до викликів, пов’язаних з професійною діяльністю. Стаття складається з декількох частин. Перша присвячена тематиці навчання педагогів. У наступній описано значення професійних практик у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів. У третій частині охарактеризовано обрані сфери професійного вдосконалення вчителів та різні можливості розвитку професійних і особистісних компетенцій. Дослідження завершується висновками.
Ключові слова: вчитель; навчання; освіта; професійне вдосконалення.
References
Chodkowski, Z. (2012). Funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych. Rzeszów, Polska: Wyd. URZ (pol).
Cyrańska, E. (2012). Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych. W: E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole. Łódź, Polska: Wyd. UŁ (pol).
Denek, K. (2000). Kształcenie nauczyciela w kontekście reformy systemu edukacji. W: R. Parzęcki, R. Cierzniewska (red.): Doświadczenie i projekcja przyszłości w treściach pedagogicznego kształcenia nauczycieli. Bydgoszcz-Kraków, Polska: Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego, Centralny Ośrodek Metodyczny Studiów Nauczycielskich Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie (pol).
Dybek, H. (2000). Doradztwo metodyczne i doskonalenie zawodowe nauczycieli. Kraków, Polska: Oficyna Wydawnicza «Impuls» (pol).
Grzymkowska, A. (2014). Coaching w pracy z zespołami nauczycielskimi. ORE. Pobrano z: http://www.ore.edu.pl/strona-ore/index.php?option=com_phocadownload&view= category&download=1518:coaching-w-pracy-z-zespoami-nauczycielskimi&id=84:praca-zespoowa-w-szkole&Itemid=1661 (pol).
Hruzd, A., & Minczanowska, A. (2012). Kształtowanie kompetencji i umiejętności pedagogicznych przyszłych nauczycieli w trakcie praktyk pedagogicznych – analiza wybranych zagadnień. W: E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole. Łódź, Polska.
Wyd. UŁ. www-1: http://www.szkolenia.dla.nauczycieli.net/e-nauczanie/ (5.05.2017). www-2: http://inspired.pl/coaching/ (5.05.2017) (pol).
Kiszczak, M. T. (1990). Samokształcenie a rozwój zawodowy nauczycieli. Warszawa, Polska: PWN (pol).
Kosiba, G. (2012). Doskonalenie zawodowe nauczycieli – kategorie, kompetencje, praktyka. Forum Oświatowe, 2(47).
Pobrano z: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/17/30 (5.05.2017) (pol).
Lewowicki, T. (1994). Przemiany oświaty: Szkice o ideach i praktyce edukacyjnej. Warszawa, Polska: Wydawnictwo Akademickie «Żak» (pol).
Łach, T. (1999). Rola praktyk studenckich w przygotowaniu nauczycieli do zawodu. W: K. Duraj-Nowakowa (red.): Nauczyciele akademiccy w procesie kształtowania pedagogów. Kraków-Łowicz, Polska: Oficyna Wydawnicza «Impuls» (pol).
Moroz, H. (2005). Przygotowanie zawodowe nauczyciela. W: H. Moroz (red.): Rozwój zawodowy nauczyciela. Kraków, Polska: Oficyna Wydawnicza «Impuls» (pol).
Parzęcki, R. (1998). Kwalifikacje i kompetencje zawodowe nauczycieli. W: R. Parzęcki (red.): Współczesne przemiany kształcenia i doskonalenia pedagogicznego nauczycieli. Bydgoszcz, Polska: Wyd. Uczelniane WSP w Bydgoszczy (pol).
Perry, R. (2000). Teoria i praktyka. Proces stawania się nauczycielem. Warszawa, Polska: WSiP S.A. (pol).
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191) (10.03.2014) (pol).
Повний текст: PDF (пол.)