Володимир Бондар

ORCID iD 0000-0002-5259-4870

доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, декан факультету педагогіки і психології, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, вул. Пирогова, 9, 01601 Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2017.6.2025
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.2025

Проблеми взаємодії філософії та методології наукового пізнання в педагогіці

У статті здійснено екскурс становлення та поетапного розвитку методології наукового пізнання як науки в безпосередній взаємодії з науковою філософією: її статусом, функціями, подібністю і відмінністю в їх методологічній значущості.

Розкривається вплив філософії, логіки науки і наукового пізнання на подальший розвиток методології як науки.

Здійснено порівняльний аналіз предмета, методу, структури та функцій філософії та методології як наук, розкрито роль їх взаємопроникнення як фактора взаємозбагачення.

Дискусії з цих питань досих пір тривають на користь цих наук та їх застосування у здійсненні теоретичних, емпіричних і прикладних досліджень.

Ключові слова: логіка науки;  методологія;  наукова філософія;  рівні методологічного і філософського пізнання;  філософія мислення;  формальна логіка.
 
Література
Маркс К., Энгельс Ф. Сочинения. 2 изд. Т. 20. Москва : Политиздат, 1961. С. 366–367.
Бор Н. Атомная физика и человеческое познание. Москва, 1961. С. 11, 115, 125.
Мостепаненко М. В. Методология научного познания, ее предмет и сущность. Сб. … Методология научного познания: естественные и технические науки. 1974. Вып. 1. С. 8–9; 11–12.
Копнин П. В. Логические основы науки. Киев, 1968. С. 258–259.
Штофф В. А. Введение в методологию научного познания. Ленинград, 1972. С. 4; 110–115.


Повний текст: PDF (укр.)