- №6, 2017 року
- Б. Сліверський
- В. Бондар
- С. Сисоєва
- Г. Хоружий
- М. Каміньська
- М. Култаєва
- О. Рафальський
- О. Мінчановська
- В. Мельниченко
- Г. Ільїна
- Т. Дерека
- В. Курило, А. Гуцол
- С. Савченко
- У. Клаймон-Лех
- Л. Бартосяк
- А. Шафранська
- Я. Цехмістер
- Б. Хойнацька-Синашко
- Г. Пєхачек-Огерман
- Т. Гебель
- О. Олексюк, А. Коваль
- І. Соколова
- А. Хрузд-Матущик
- Н. Батечко
- Є. Громов
- Т. Харченко
- Н. Мосьпан
- О. Самохвал
- Усі сторінки
Галина Ільїна
ORCID iD 0000-0001-8409-0696
кандидат філософських наук, доцент, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, 01033 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
DOI: 10.28925/2226-3012.2017.6.7075
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2017.6.7075
ВІЗУАЛЬНИЙ СМИСЛ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО СПОГЛЯДАННЯ У ФІЛОСОФІЇ Й. Г. ФІХТЕ
В статті досліджується візуальна проблематика у філософії трансцендентального ідеалізму Й. Г. Фіхте. Він приділив більше всього уваги візуальній парадигмі порівняно з іншими представниками німецької класичної філософії. Автор зазначає, що Й. Г. Фіхте розробив оригінальну концепцію трансцендентально-феноменологічного бачення, в якій суб’єкт споглядає не реально існуючі предмети, а їх відображення в своїй свідомості. Це споглядання, показано в статті, є інтелектуальним спогляданням, котре постає основою кожного знання, і є також головною точкою зору для кожної філософії.
Ключові слова: візуальний; інтелектуальне споглядання; самосвідомість; свідомість; суб’єкт; рефлексія; трансцендентальний.
Література
Батаева Е. В. Видимое общество. Теория и практика визуалистики : монографія. Харьков : ФЛП Лысенко И.Б., 2013. 349 с.
Гайденко П. П. Прорыв к трансцендентному: Новая онтология ХХ века. Москва : Республика, 1997. 497 с.
Кант И. Из рукописного наследия (материалы к «Критике чистого разума», Opus postumum) / под ред. В. А. Жучкова / пер. с нем. В. В. Васильева, С. А. Чернова. Москва : Прогресс-Традиция, 2000. 756 с.
Кант И. Критика чистого разума. Москва : Эксмо, 2006. 736 с.
Семенов В. Е. Доминирующие парадигмы трансцендентализма в западноевропейской философии. Москва : РОССПЭН, 2012. 687 с.
Тёрнер Ф. М. Европейская интеллектуальная история от Руссо до Ницше. Москва : Кучково поле, 2016. 384 с.
Фихте И. Г. Второе введение в наукоучение. Соч. в 2-х т. Т.1. Санкт-Петербург : Мифрил, 1993a. С. 477–546.
Фихте И. Г. Назначение человека. Соч. в 2-х т. Т.2. Санкт-Петербург : Мифрил, 1993b. С. 65–224.
Фихте И. Г. Основа общего наукоучения. Соч. в 2-х т. Т.1. Санкт-Петербург : Мифрил, 1993c. С. 65–338.
Фихте И. Г. Основные черты современной эпохи. Соч. в 2-х т. Т.2. Санкт-Петербург : Мифрил, 1993d. С. 359–618.
Ямпольский М. Наблюдатель. Очерки истории видения. Москва : Ad Margineu, 2000. 287 с.
Schulz W. Der gebrochene Weltbezug. Aufsätze zur Geschichte der Philosophie und zur Analyse der Gegenwart. Stuttgart, 1994. 286 s.
Fichte J. G. Werke ed. I. H. Berlin : Walter de Gruyter, 1971. 479 s.
Повний текст: PDF (укр.)