Ольга Лозова
ORCID id 0000-0002-3549-195X
доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
пр-т П. Тичини, 17, 02152 м. Київ, Україна
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.164169
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.164169

ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА НА КОМПЕТЕНТНІСНІЙ ОСНОВІ

У статті розглянуто динаміку змін вищої освіти психологів у США. В контексті перспективи членства України в Євросоюзі обгрунтовано необхідність оновлення змісту фахової підготовки практичних психологів. Представлено досвід стратегічної розробки і тактичної реалізації вимог Європейського стандарту (EuroPsy) та Проекту «Гармонізація освітніх структур в Європі» в освітніх програмах підготовки практичого психолога Київського університету імені Бориса Грінченка.Описано програмові інновації, що покликані забезпечити високу кваліфікацію та конкурентоспроможність випускників на ринку праці.

Ключові слова:«Європейський сертифікат з психології (EuroPsy)»;  освітні програми підготовки практичого психолога;  Проект «Гармонізація освітніх структур в Європі».

Література

1. Купрій Т. Г. Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавра та магістра: філософський аспект / Т. Купрій // Освітологія. Oświatologia. – 2014. – Випуск 3. – С. 99 – 105.
2. Лозова О. М. Психосемантичний аспект регіональних ментальностей в Україні / Лозова О. М. // Наукові записки НАуКМА: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота.– 2010. – Т. 110.– С. 34-39.
3. Лунт И. Европейский диплом по психологии EuroPsy: разработка стандартов высшего уровня профессионального психологического образования / И. Лунт // Национальный психологический журнал – № 2 [8] – 2012, С.58 – 63.
4. Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія / Ю. М. Рашкевич. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168 с.
5. EuroPsy. European Certificate in Psychology. EFPA Regulations on EuroPsy and Appendices // Режим доступу: https://www.google.de/search?q=EuroPsy+European+Certificate+in+Psychology+EFPA+Regulations+on+EuroPsy+and+Appendices&trackid=sp-006.
6. Benton S. L., Hoyt K. B. Educational Reform: Implications for Educational Psychologists. Educational Psychology Review, Vol. 2, No. 3 (September 1990), pp. 203-236.
7. Magnusson J.-L. Higher Education Research and Psychological Inquiry. The Journal of Higher Education. Vol. 68, No. 2 (Mar. - Apr., 1997), pp. 191-211. DOI: 10.2307/2959956
8. Sandoval, J., Love, J. A. School psychology in higher education: The college psychologist. Professional Psychology, Vol 8(3), Aug 1977, 328-339. DOI: 10.1037/0735-7028.8.3.328
9. Välimaa J. Nationalisation, Localisation and Globalisation in Finnish Higher Education. Higher Education. Vol. 48, No. 1 (Jul., 2004), pp. 27-54. DOI: 10.1023/B:HIGH.0000033769.69765.4a

Повний текст: PDF (укр.)