Мінчановська Олександра,
доктор наук, доцент, Факультет етнології і освітніх наук, Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Хрузд-Матущик Аліса,
магістр, асистент, Факультет етнології і освітніх наук, Сілезький університет в Катовіцах, вул. Бєльська, 62, 43-400 Цешин, Республіка Польща, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.158163
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.158163

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ – РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ

Забезпечення права на освіту дітей,молоді,а пізніше і дорослих осіб завжди було одним із основних обовязків кожного суспільства. Сучасні перетворення, що відбуваються в суспільстві та реформи системи освіти в нашій країні, піднімають питання про нову модель підготовки майбутніх учителів - вихователів. Навчання учителів - вихователів здійснюється відповідно до навчальних планів і програм, які містять теоретичний і практичний блоки.Теорія і практика являють собою взаємоповязане джерело знань, необхідне в процесі професійної підготовки майбутніх вчителів.

Предметом дослідження даної статті є навчання студентів педагогіки з особливим врахуванням значення педагогічних практик у підготовці до професійної діяльності. Стаття складається з декількох частин. У першій частині ми характеризуємо роль педагогічних практик у формуванні професійних навичок майбутніх вчителів, а також описуємо сфери педагогічної діяльності вчителів. Друга частина являє собою презентацію фрагмента проведених авторських досліджень серед студентів педагогічних спеціальностей.Стаття закінчується висновками.

Ключові слова:професійнапідготовкавчителів;  педагогічніпрактики;  професійнамайстерність вчителя.

 

Bibliografia

 

  1. Brycka E., Lusina M., Wyżga O.: Praktyka ogólnopedagogiczna w kształceniu nauczycieli. W: http://www.up.krakow.pl/konspekt/konspekt6/brycka.html.
  2. Czollek K.: Praktyka śródroczna jako forma przygotowania studentów do roli nauczycieli, Edukacja i Dialog 2001, nr 2.
  3. Gurycka A. (red.): Podmiotowość w doświadczeniach wychowawczych dzieci i młodzieży, Warszawa 1989, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego.
  4. Marzec H.: Kształcenie praktyczne studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. W: K. Misiołek (red.): Praktyki Pedagogiczne w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej. Mysłowice 2001, Wyd. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach, Prywatny Zespół Szkół P.U.H. «Derrata» Sp. z o. o. w Mysłowicach.
  5. Olbrycht K.: Nauczyciel w społeczeństwie wychowującym, Kwartalnik Pedagogiczny 1998, nr 6.
  6. Palka St.: Sposoby uprawiania dydaktyki ogólnej a kompetencje zawodowe nauczycieli. W: J. Kędzierska, K. Polak (red.): Horyzonty pedagogicznej wyobraźni. Nauczyciel wobec własnych kreacji. Kraków 1998, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  7. Siwek H.: Przygotowanie studentów pedagogiki – przyszłych nauczycieli – do rozwijania myślenia matematycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym (w:) K. Kusiak, I. Nowakowska-Buryła, R. Stawinoga (red.): Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Lublin 2009, Wyd. Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej.

 

 Повний текст: PDF (пол.)