Ольга Олексюк
ORCID iD 0000-0002-7785-1239
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики музичного мистецтва,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
бул. Давидова, 18/2, 02152 Київ, Україна
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.152157
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.152157

АНТРОПОЛОГІЧНИЙ ПОВОРОТ В МИСТЕЦЬКІЙ ПЕДАГОГІЦІ – «ЗОЛОТИЙ» ПЕРЕТИН СТОЛІТЬ

Постнекласичні ідеї антропологічної педагогіки тісно взаємопов’язані з модернізаційними процесами у вищій мистецькій освіті. Евристичні перспективи антропологічних принципів є плідними при вивченні механізмів духовного потенціалу майбутніх фахівців.

Антропологічний поворот у мистецькій педагогіці ініціює сучасну форму її фундаментальності, викликаної необхідністю інтеграції та гуманізації знання про людину в різних культурних контекстах.

Ключові слова: антропологічний поворот;  мистецька педагогіка;  парадигма освіти;  постнекласична педагогіка;  духовний розвиток.

Література

  1. Асадуллин Р. М. Пути познания сущности человека / Р. М. Асадуллин // Педагогика. – 2011. – № 8.
  2. Бим-Бад Б. М. Аксиомы педагогики / Б. М. Бим-Бад // Педагогика, 2010. – № 2. – С. 19-23.
  3. Вербицький А. А. Методологические основы реализации новой образовательной парадигмы / А. А. Вербицький, Н. А. Рыбакина // Педагогика. – 2014. – №2. – С. 3-14.
  4. Днепров Э. Д. Феномен Ушинского [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=705
  5. Зинченко В. П. Аффект и интеллект в образовании / В. П. Зинченко. – М.: Тривола, 1995. – 64 с.
  6.  Зинченко В. П. О душе и ее воспитании / В. П. Зинченко // Развитие личности. – 2002. – № 1. – С. 54-83.
  7. Иванов В. В. Место семиотики культуры среди наук о человеке в ХХІ ст. / В. В. Иванов // Человек в истории, история в сослагательном наклонении. – М., 2014 – С. 86-87.
  8. Кукушин В. С. Общие основы педагогики : учеб. пособ. для студ. пед. вузов / В.С. Кукушин. – Ростов-на-Дону : МарТ, 2002. – 224 с.
  9. Липская Л. А. Философско-антропологический фундамент современного образования / Л. А. Липская // Педагогика. – 2006. – №2. – С. 23-28.
  10. Мишатина Н. Л. Какие образовательные результаты мы формируем и оцениваем? / Н. Л. Мишатина, И. П. Цыбулько. – Педагогіка. – 2014. – № 2.
  11. Олексюк О. М. Концептуальні основи постнекласичної мистецької педагогіки : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції  (Ніжин, 24-25 квітня 2015 р.) / відп. Ред. В. В. Ревенчук. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. – 125 с. – С. 3-4.
  12. Олексюк О. М. Музична педагогіка : навч. посіб. / О. М. Олексюк. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 448 с.  – С. 218-219.
  13.  Олексюк О. М.Педагогічні засади реалізації духовного потенціалу вищої мистецької освіти / О. М. Олексюк // Вища освіта України. Теоретичний та науково-методичний часопис. – Київ, Інститут вищої освіти України, 2010. –  0,5 д.а.
  14. Пичугина В. К. Гуманитарная парадигма как перспектива преодоления методологического кризиса в педагогике / В. К. Пичугина, В. В. Сериков // Педагогика. – 2016. – № 1. – С. 19-30.
  15. Тульчинский Г. Л. Новая антропология: личность в перспективе постчеловечности / Г. Л. Тульчинский // Вопросы философии. – 2009. – № 4. – С. 41-56. 
  16. Ушинский К. Д. Педагогическая антропология: Человек как предмет воспитания. Опыт педагогической антропологии. Ч. 2. / К. Д. Ушинский. – М.: Изд-во УРАО, 2002. – 496 с.
  17. Хоружий С. С. Театр ситуацій / С. С. Хоружий // Библиотека «Института Синергийной Антропологии». – 2008. – С. 430.–Режим доступа: http://synergia-isa.ru/?page_id=4301#H
  18. Johnson Ph. A metacognitive affective approach to values education. – Melbourne, 2002.

Повний текст: PDF (укр.)