Зємба Беата,
кандидат наук, викладач, факультет педагогіки, кафедра соціальної педагогіки та ресоціалізації, Жешувський університет, вул. Св.Й.Ялового, 24, 35-959 Жешув, Республіка Польща, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.103106
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.103106

КРИЗА В РОДИНІ ЯК ЧИННИК ВИНИКНЕННЯ ПРОБЛЕМ У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ

У запропонованій статті розкрито фактори, які впливають на виховання дітей. Визначено основні причини виникнення сімейної кризи (відсутність взаємоповаги між батьками; економічні труднощі; нерівність життєвих, освітніх та професійних цілей; поява шкідливих звичок; агресивна поведінка). Встановлено, що наведені вище проблеми у подружньому житті впливають не тільки на подружжя, але і на їх дітей. Доведено необхідність правильної діагностики проблем подружнього та сімейного життя, що дозволяє вжити відповідних заходів з метою попередження можливої ескалації кризи у родині та проблеми по догляду за дітьми.

Ключові слова: кризасім’япроблеми вихованнявихованнякризове втручання.

Literatura

  1. Cudak H., Funkcjonowanie dzieci z małżeństw rozwiedzionych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
  2. Drożdż J., Konsekwencje rozwodu «po polsku», «Niebieska Linia», nr 1/54, 2008.
  3. Gapik L., Rozwód… i co dalej, Wydawnictwo «Książka i Wiedza», Warszawa 1989.
  4. Gawlina Z., Małżeństwo i rozwód w opinii młodzieży, (w:) Obraz życia rodzinnego z perspektywy interdyscyplinarnej, pod red. A. Michalska, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2006.
  5. Jabłoński K., Być rodzicem po rozwodzie, «Charaktery», nr 2, 2008.
  6. Kalinowski M., Nastarewicz M., Rozwód. Przyczyny i skutki, Instytut Wydawniczy Związki Zawodowe, Warszawa 1985.
  7. Majkowski W., Czynniki dezintegracji współczesnej rodziny polskiej, Wydawnictwo Księży Sercanów, Kraków 1999.
  8. Wallerstein J., Blakeslee S., Rozwód a co z dziećmi? Jak uchronić własne dzieci przed negatywnymi skutkami rozwodu, Wydawnictwo «Zysk i S-ka», Poznań 2003.
  9. Ряписова А. Г., Развитие и воспитание детей с особыми образовательными потребностями средствами искусства // Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. 2015, № 3, 45–53. DOI: 10.15293/2226-3365.1503.04
  10. Левовицький. Т. Quo vadis universitas? Зауваження, коментарі та питання: (не?) з позиції педагогіки // Освітологія = Oświatologia : пол.-укр. щорічник укр.-пол. – Варшава – Київ: Едельвейс.  – 2015. – №4. – С.11-19. DOI: 10.28925/2226-3012.2015.4/1119

 Повний текст: PDF (пол.)