Євген Вдовиченко

ORCID ID 0000-0002-8170-7782
кандидат історичних наук, доцент кафедри філософії і соціально-гуманітарних дисциплін,
Херсонський державний аграрний університет,
вул. Рози Люксембург, 23, 73006 Херсон, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.8893
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.8893

 

ІНТЕГРАЦІЯ У СВІТОВИЙ НАУКОВИЙ ПРОСТІР (НА ПРИКЛАДІ РЕФОРМ У КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ)

У статті розглядаються причини та процес реформування системи вищої освіти у Китайській Народній Республіці в умовах глобалізації та впровадження ринкової економіки. Зазначаються значні успіхи даної країни у освітянській модернізації протягом незначного проміжку часу. Сфокусовано погляд на значенні соціальної підтримки державою розвитку науки та престижності професії науковця й викладача. Визначено основні аспекти децентралізації вищої освіти Китаю та створення конкурентного середовища у сфері управління персоналом. Проаналізовано курс держави на важливість розвитку у студентському середовищі аналітичного мислення й інтелектуальної незалежності. Розкривається нерозривність завдань у освітянській сфері від перетворень в економіці та державному управлінні.

Ключові слова: модернізація; глобалізація; корупція;  університет;  вища освіта;  філософія освіти.

Література

  1. Ганаба С. О. Філософія дидактики: контексти, стратегії, практики: монографія / С. О. Ганаба. – Суми. – Університетська книга. – 2014. – С. 10.
  2. Гусев А. Н. Реформы высшего образования в Китае и Республике Корея: использование зарубежного опыта в модернизации системы / А. Н. Гусев, К. Р. Кашфуллина, К. А. Насонов // Вестник международных организаций. – Т. 9. –  №1. – 2014. – С. 129-130.
  3. Животовская И. Г. Реформа высшего образования в Китае /                            И. Г. Животовская // Экономика образования. - №5. – 2007. – С. 62-63.
  4. Майорова Н. В.Инновационные формы высшего образования в современном Китае / Н. В. Майорова // Вестник Мурманского государственного университета. – Выпуск №1. – том 11. – 2008. – С. 191-194.
  5. Ма Ваньхуа (2008) Глобализация и смена парадигмы в высшем образовании. Опыт Китая / Ваньхуа Ма // Вопросы образования. № 2. –  2007. – С. 33–51.
  6. Машкина О. И.Образование как ресурс развития Китая / О. И. Машкина // История и современность. –  №1. – 2009. – С. 149-150.
  7. Михальченко М. І. Філософія освіти і соціокультурна теорія /                        М. І. Михальченко // Філософія освіти ХХІ століття: проблеми й перспективи. – К. – 2000. – С. 52.
  8. Цуй Хунхай. Состояние и тенденции трансформации китайского образования в условиях глобализации / Хунхай Цуй // Высшее образование в России. –  №5. – 2002. – С. 133-136.
  9. Юферов С. Китай превратился в мировой локомотив научной деятельности: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www. razum.ru/science/authority/yuferov.html
  10. Gong F., Li J. (2010) Seeking Excellence in the Move to a Mass System: Institutional Responses of Key Chinese Comprehensive Universities // Frontiers of Education in China. Vol. 5. No. 4. P. 477-506.
  11. Guangcai Yan. The construction of the Chinese academic system: Its history and present challenges / Yan Guangcai // Frontiers of Education in China. – 2009. –  vol. 4, no 3. – pp. 323-342. DOI: 10.1007/s1 1516-009-0018-x
  12. Jiang H., Wei M. (2011) Faculty Roles in University Governance at Two Universities in the United States and China // New Waves-Educational Research and Development. Vol. 14. No. 1. P. 50–66.
  13. Mok Ka Ho (2001) From State Control to Governance: Decentralization and Higher Education in Guandong, China // International Review of Education.       Vol. 47. No. 1/2. P. 123.
  14. Mok Ka Ho(2005) Globalization and educational restructuring: University mergingand changing governance in China. Higher Education, no 50, pp. 57-88.
  15. National Science Board (2010) Science and Engineering Indicators. Arlington.
  16. OECD (2009) Thematic Review of Tertiary Education. Background Report for China. Available at: http:// www.oecd.org/china/42286617.pdf (accessed 24 August 2013).
  17. Qingnian X., Duanhong Z., Hong L.(2011) Governance Reform at China’s «985 Project» Universities. Chinese Education and Society, vol. 44, no 5, pp. 31-40.

Повний текст: PDF (укр.)