Василь Кремень
доктор філософських наук, професор,
академік Національної академії наук України,
академік Національної академії педагогічних наук України,
президент Національної академії педагогічних наук України,
вул. Січових Стрільців, 52-А, 04053 Київ, Україна,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI: 10.28925/2226-3012.2016.5.813
https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.813

ТРАНСФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ КЛАСИЧНОЇ МОДЕЛІ УНІВЕРСИТЕТУ

Стаття Василя Кременя «Трансформаційний потенціал класичної моделі університету» присвячена розгляду основних викликів, які постали перед університетською освітою в ХХІ ст. Одним з таких викликів є інноваційний характер сучасної цивілізації. Відповіддю на цей виклик стало поширення моделі дослідницького університету. Іншим важливим викликом є комерціалізація університетського життя в контексті глобалзації. Підприємницький та корпоративний університети можуть розглядатися в якості форм університетської діяльності, які виникли внаслідок відповідних процесів.

Ключові слова: університет;  дослідницький університет;  підприємницький університет;  корпоративний університет;  комерціалізація;  інноваційний характер цивілізації.

 

Література

1. Буравой, Майкл Феномен нерівності: виклики для університетської освіти (розмову вів Сергій Курбатов) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.philosopheducation.com/images/Files/PDF/2014_issue_2/2_15_9.pdf

2. Гадамер Ганс-Георг. Ідея Університету – вчора, сьогодні, завтра / Ганс-Георг Гадамер // Ідея університету : Антологія / ред. Марія Зубрицька. – Львів : Літопис, 2002. – С. 169–184.

3. Гумбольдт В. Про внутрішню та зовнішню організацію вищих наукових закладів у Берліні / Вільгельм фон Гумбольдт // Ідея університету : Антологія / ред. Марія Зубрицька. – Львів : Літопис, 2002. – С. 25–36.

4. Курбатов С. В. Феномен університету в контексті часових та просторових викликів : монографія / С. В. Курбатов. – Суми : Університетська книга, 2014. – 262 с.

5. Поляков М. В. Класичний університет. Еволюція, сучасний стан, перспективи / М. В. Поляков, В. С. Савчук. – К. : Генеза, 2004. – 416 с.

6. Феномен інновацій: освіта, суспільство, культура : монографія / за ред. В. Г. Кременя. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 472 с.

7. Шнедельбах Герберт. Университет Гумбольдта / Герберт Шнедельбах // Логос. – 2002. – № 5–6(35). – C. 1–14.

8. Ясперс Карл. Ідея Університету / Карл Ясперс // Ідея університету : Антологія / ред. Марія Зубрицька. – Львів : Літопис, 2002. – С. 111–165.

9. Altbach P. G. The Road to Academic Excellence: The Making of World-Class Research Universities / P. G. Altbach, J. Salmi. – World Bank, 2011. – 366 p.

10. Academic Ranking of World Universities [Electronic resource]. – Access mode : http://www.shanghairanking.com/ARWU2016.html

11. Academic Ranking of World Universities: Statistics [Electronic resource]. – Access mode : http://www.shanghairanking.com/ARWU-Statistics-2016.html  

12. Aronowitz Stanley. The Corporate University and the Politics of Education / Stanley Aronowitz, Henry A. Giroux // The Educational Forum. – 2000. – Vol. 64, no. 4. – P. 332–339.

13. Atkinson Richard C. Research Universities: Core of the US Science and Technology System / Richard C. Atkinson, William A. Blanpied // Technology in Society. – 2008. – № 30. – P. 30–48.

14. Carnegie Classifications [Electronic resource]. – Access mode :  http://carnegieclassifications.iu.edu/

15. Etzkowitz Henry. When Knowledge Married Capital: The Birth of Academic Enterprise / Henry Etzkowitz // Journal of Knowledge-based Innovation in China. – 2013. – Vol. 5, no. 1. – P. 44–59.

16. Harvard at a Glance [Electronic resource]. – Access mode :  http://www.harvard.edu/about-harvard/harvard-glance

17. Hearn D. An Examination of Corporate University Model [Electronic resource]. – Access mode : http://www.newfoundations.com/OrgTheory/Hearn721.html

18. Meister J. Corporate Universities: Lessons in Building a World-Class Work Force / J. Meister. – McGraw-Hill, 1998. – 256 p.

19. Rademakers M. Corporate Universities: Driving Force of Knowledge Innovation / M. Rademakers // The Journal of Workplace Learning. – 2005. – Vol. 17. – P. 130–136.

20. Rothaermel Frank T. University Entrepreneurship: A Taxonomy of the Literature / Frank T. Rothaermel, Shanti D. Agung, Lin Jiang // Industrial and Corporate Change. – 2007. – Vol. 16, no. 4. – P. 691–791.

21. Scott John C. The Mission of the University: Medieval to Postmodern Transformations / John C. Scott // The Journal of Higher Education. Special Issue: Moving into the Next 75 Years. – 2006. – Vol. 77, no. 1. – P. 1–39.

 Повний текст: PDF (укр.)